Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Piip, piiip.

2009-04-04 14:48:00 i Inredning


Vi fick påsklökar av mamma i onsdags då hon och brorsan var här och fikade (mamma skulle på kurs i torsdags).
Mamma kom med lökarna i en kruka eftersom hon tänkte att jag ville pyssla ihop nått arrangemang själv - hon är klok min mamma. Jag satte ned lökarna i ett gammalt kopparkärl som jag hittade i farmor och farfars hus och så ringlade jag lite ris/trådar eller ja, vad man nu ska kalla det där ljusbeiga som ligger runt om. Tre små kycklingar fick inta boning bland riset.



Piip, piiip!


Kommentarer

Ann-Marie
Oj såååå fint
Carolina
SV: Tack! Det blev riktigt påskfint!
Vad du pysslar och fixar med saker hela tiden. Du kan inte skicka lite mental inspiration till mig? Hihi. Kram

Skriv en kommentar