Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Pelargonbebisar!

2009-04-22 12:17:43 i Inredning






Min farmor var en kvinna med riktigt gröna fingrar och en gång räknade jag och Emma till att hon hade över 200 blommor i huset där hon och farfar bodde (och då räknade vi inte med hennes tre blomland, flertalet rabatter, grönsaksland och det stora växthuset. Farmor lärde mig en sak när jag var liten. Hon lärde mig att man skulle knycka skott från andras plantor när ingen såg, då fick man nämligen de finaste blommorna. Jag har nu följt det rådet och för cirka två veckor sedan klippte jag bort två skott från två pelargoner i vårt trapphus som blomtanten ställt dit. När de rotat sig tillräckligt planterade jag ned dem i två krukor och se, nu står det där och väntar på att frodas.

Skriv en kommentar