Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Krismöten.

2009-04-23 13:53:10 i Studentlivet

Imorse när jag läste tidningen i lugn och ro ringde min klasskompis Erik i panik:

- Carolina! Nu har vi gjort fel i vårt grupparbete!
- Va?
- Ja! Vi har använt oss av fel kvalitetsgranskning!


Efter någon minut av resonemang av tillvägagångssätt för att lösa problemet bestämde vi att jag, Hannes, Erik och David skulle mötas på skolan för att reda upp det. Väl på skolan arbetade vi effektivt i drygt en timme och nu är vårt arbete granskat av rätt rapport. Detta har aldrig hänt mig tidigare, men jag påminner er (och mig själv) att läsa INSTRUKTIONERNA noggrant innan ni avslutar ert arbete. Det vinner man mycket på. Nu ska jag fortsätta med min fördjupningsuppgift, jag hoppas att jag får den som jag vill.

Kommentarer

Om du behöver en ny tv då, var skulle du gå? Elgiganten är väl samma skit? Förlåt, jag är bara nyfiken : )

Jag kommer, men ska klippa mig 14.15 vet inte när jag är klar. Puss

Skriv en kommentar