Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det luktar brända popcorn i vår lägenhet!

2009-04-05 00:29:00 i Allmänt

Vi har fikat cocos/chokladkaka, ätit godis och popcorn, druckit druckit kaffe och te samt sett Robinson och en rysare (som alltid i M och A:s sällskap!). Japp låg på golvet och tuggade på ben och drömde. Dock inte samtidigt. Tack Marcus och Alexandra för en bra kväll - det är alltid lika roligt att vara i ert sällskap! Nu är jag trött. Imorgon ska jag sova länge. Jag har gjort en massa saker i så många dagar på raken att jag knappt kan komma ihåg när jag bara tog det lugnt en hel dag. Imorgon ska vi bara handla, plugga, käka hos Göran och Elisabeth och så ska Patrik spela match och då ska jag ligga på soffan och titta upp i taket och filosofera. Det är jag värd. Vila och filosofi. Det är grejer det.



Ungefär sådär känner jag inför morgondagen. Västervik, juli 2008.

Kommentarer

Skriv en kommentar