Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Höstterminens början.

2008-09-02 17:42:56 i Studentlivet

Allt var som vanligt då jag efter sommaren återigen mötte klassen.
Mattias sjöng.
Jessica planerade.
Ida pratade om flytten.
Olof klagade på att de satt upp en widescreen-tv i HUM-huset eftersom en sådan inte hörde till.
Martin ska spela reggae, ska, dancehall och hip-hop på EPP på E-puben på fredag och samtliga i klassen ska närvara och stötta honom.
Anna hade mycket att göra.
Helena skyltade om sin lokalpatriotism via ryggsäcken.
Johan kommer på torsdag.
Mats kom någon minut sent.
 osv osv osv..


På fredag är det fest! Först epp (klassiskt studentbegrepp: Efter Plugg Pub) och fest och säkerligen utgång.
Nu drar vi igång!
Efter jag har tangerat ned dessa små uppdateringar ska jag traska till vårat lokala (och underbara!) bibliotek där jag ska förkovra mig i litteratur-medie och språksociologins värld.

Kommentarer

jessica
vilken kul kommentar jag fick.." jessica planerar".......

Skriv en kommentar