Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Och helt plötsligt blev det oktober.

2008-10-01 17:30:58 i Texter/dikter


Och helt plötsligt blev det oktober.
Jag och september som precis börjat erbjuda varandra våra liv.
Visst tänker du på mig ibland, september?
Jag vill ha kvar din energi.
Jag vill inte lämnas kvar bland murkna löv.
Jag vill finnas kvar bland alla städer och i alla skogar.
Med dig september.
Oktober är väl också helt okej.
Han är bara så disträ ibland.
Svår att omfamna.
Svår att komma in på livet.
Jag är rädd att jag hamnar utanför.
Om allt går åt helvete, september, visst lovar du att du räddar mig då?


Carolina, första oktober tvåtusenåtta.


Kommentarer

anders lidström
mkt fin dikt. här tänker man inte så lite på rismyrliden. det är ett ställe du kan få inspiration av. du har underskattat den byn!

Skriv en kommentar