Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Milrök.

2008-11-18 12:50:38 i Allmänt

Just när jag var på väg att skryta om jag misstänkte att mitt imunförsvar var gjort av stål började det klia i halsen. Hela min umgängeskrets har varit sjuka, febriga och förkylda och nu är det min tur. Jag har ingen feber just nu, men en ond hals och en svag röst. Har bestämt mig för att vila från både sång och träning denna vecka vilket känns drygt eftersom jag vet att jag innan veckans slut kommer att vara i upplösningstillstånd av överskottsenergi. Planerade nästa veckas träning redan idag för att ha något att se framemot. Förhoppningsvis räcker en veckas vila till att skrämma bort bacillerna från min kropp.

Idag går mina tankar till Stig, Patriks morfar.
Och egentligen skulle jag vilja skriva mycket mer, men jag orkar inte av olika skäl.
Ta hand om varandra.


Kommentarer

Har han gått bort? Kram

Skriv en kommentar