Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

OS I PEKING!

2008-05-05 12:19:10 i Allmänt

Okej. Detta kanske man inte får tala högt om, men det bryr jag mig inte om. Min tremänning Patrik ska högst troligtvis åka till OS i Peking i år! Allt beror på om Mattias (ryttaren Patrik jobbar för) håller sig ovanför 70 % av den totala bedömningen vid ett par kvaltävlingar till. Under vistelsen i Dalarna fick vi sedvanligt besök av mammas kusin Åsa som har tre barn (Frida 25, Patrik 24 och Emelie 22). Alla tre barn har ridit och tävlat ända sen de var små. Patrik jobbar fortarande med hästar men har förflyttat sin oerhörda kunskap och sitt aldrig sviktande engagemang till Tyskland där han nu jobbar hos en kvinna vars farfars far uppfann hastighetsmätaren. Ni förstår att det handlar om riktigt mycket pengar i den familjen, vilket Patrik glatt tar del av.
Jag älskar att träffa mina släktingar i Dalarna och prata hästar, hästar och åter hästar.

image115


Patrik och någon av alla hästarna på gården. Kan inte låta bli att vara en stolt släkting :)


Kommentarer

Jag vill också ha långa dressyrben.

Skriv en kommentar