Kundtyper.
Jag och Emma (Vikingsdotter denna gång) snackade för några veckor sen om olika kundtyper. När hon jobbade på JD i London fick hon utstå flera olika såkallade "kortdragningar" och 95 % av dem var felaktiga vilket ledde till att en viss irritation började sprida sig i Emmas annars så vänliga ådror. Jag förstår henne. Idag på stan var det en kvinna framför mig i kön som kritiserade ALLT. Betalningsapparaten där hon skulle dra sitt GAMLA kort, priserna, storlekarna, servicen.. Hade jag varit på dåligt humör idag hade jag passat på att utnyttja mitt rätt så välfyllda ordförråd när det gäller utskällningar. Dock har en annan kundsituation lyst upp min dag, så jag var på för bra humör för utskällningar. Den andra kundsituationen utspelade sig på Låssmeden. Ni som känner mig vet att jag inte är något stort fan av att kliva in i diverse affärer/butiker/företag där verksamheten cirkulerar kring något jag inte vet någonting alls om. Låssmeden hade dock en bra service och gav mig dessutom ett kraftigt rabatterat pris efter att jag hade blinkat lite med mina ögon och klagat lite över min sambo som slarvat bort tvättnyckeln. En annan verksamhet jag hatar är IT BRANSCHEN. Finns det något tråkigare? När min dator kruppar åker jag iväg med den till närmsta datorsjukhus och jag hatar it-folk som ej kan förklara felet utan att använda diverse obegripliga datatermer. Jag är på dem och försöker göra mig förstådd på mitt enkla, svenska språk men de envisas ändå med att använda sitt översittardatorspråk. Jag tror i allmänhet att jag är en rätt trevlig kund. Dock körde jag rätt mkt med en snubbe som fick springa runt som en galning när han skulle hjälpa mig i jeansprovningen.