Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Västervik.

2008-06-16 12:01:33 i Allmänt

Ikväll åker vi ut till Patriks stuga. Jag ska bo där i tre dagar. Medan Patrik jobbar ska jag läsa, gå i skogen, skriva, tänka, sola på bryggan (Ja, solen.. var håller du hus nuförtiden? Jag trodde vi hade en deal.) och på kvällarna har Patrik lovat att han ska lära mig att spela tennis som ett riktigt proffs! Ska leta efter en riktig kort kjol så jag kan komma in i den rätta tennisstämningen!

När jag berättade för några kompisar att jag skulle vara där helt själv (förutom när Patrik är där) så förstod de inte riktigt hur jag vågar vara helt ensam i en stuga nästan 3 mil från civilisationen. Om jag säger såhär:
Jag umgås hellre med fiskarna i vattnet, fåglarna i träden och djuren i skogen än många av de dårar som säkert finns i Umeå city. Bara för att jag skriver detta kommer det säkert dyka upp någon dåre i någon buske i skogen. Då är det tur att jag ska få låna Japp, Patriks föräldrars hund.


Kommentarer

jag tror jag vet felet, headern ligger upplagd via min blogg och då funkar det inte. du måste alltså ladda upp den hos dig för att det ska funka. ska jag maila dig hur du ska göra?
Jag vet, den blev så jädrans tjusig.

Umeå City suger i jämförelse med att vara tre eller varför inte 24 mil därifrån.
Men du behöver iaf inte vara rädd för Röda Tanten, för hon härjar här.
Linnea: Det är så det är. Bilden längst upp är länkad till den som du har på din blogg och det verkar inte gillas.

Skriv en kommentar