Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Så mycket man kan göra, och borde och vill.

2008-06-23 21:05:04 i Musik!

Emma Sikström. Min underbara Emma. Jag älskar att prata med henne.
Nu var det längesen vi sågs men jag höjer telefonen till skyarna.
Jag släppte bomben för henne. Jag ska inte till Urkult i år. (Emma sa att det inte gör något, för hon ska inte dit heller pga jobb). En festival och en plats jag besökt så länge jag kan minnas. Eldnatten, människorna, dansen, musiken, konsten, Nämforsen, stämningen, alla mysiga Jamaicaner som gör fina smycken, tedrickning på natten i mormors hus, tälten, stämningen, de djupa samtalen. Allt detta byter jag bort i år mot Jämtländska Storsjöyran. Kände att jag trots allt det underbara ovanstående behöver lite omväxling och dessutom ska Melissa Horn spela på Yran. Inte en chans att jag missar det. Urkult med co, vi ses nästa år.





Kommentarer

emma!
WOOHAAA! fan vad skoj att du ska ¨på yran! :D
Caroline L
hahaha, det verkar som om hela världen ska till storsjöyran, när jag inte alls har någon lust att åka dit trots grymma artistbokningar :P

Skriv en kommentar