Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det är nedsläckt, det är en ny tid.

2008-02-07 12:54:02 i Musik!

Det finns stigar du trampat
som aldrig försvann
fastän snön la sitt täcke
fastän skogarna brann
Du hörde ett rop
det är därför du går
genom en dimbank av minnen
genom tjugo långa år

Skogarna tiger
men de glömmer ingenting
Sen ditt första simtag
har de slutit en ring
runt glädjen och skräcken
runt verklighet och dröm
Du ser huset på håll
och allting svajar en sekund

 - T.A.W

Det är något med den här dagen. Något speciellt och fint. Än fast jag bara sitter här i slitna, vita velourbyxor, en gul tröja, rosa golf/ridsockar och en grå The north face-fleece. Massage ikväll på Iksu Spa med världens bästa killar: Patrik och brorsan.

Skriv en kommentar