Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Garderobrensning.

2008-12-19 12:19:22 i Inredning

Att rensa garderoben är en bra aktivitet som lämpar sig särskilt väl under de dagar man är ur form. Min hals är fortfarande ond och mitt huvud är svagt. Nu hoppas jag på bot och bättring innan jul, annars jävlar. Närå, inga hot här inte, nu tänkte jag bjuda på bilder från garderoben som nu skimrar av julefrid och ordning.. ja.



Underkläder, bikinis, strumpbyxor och sånt.



Långärmade, tunna tröjor, t-shirts och linnen. Denna del är extremt utrensad = skönt.



Översta hyllan: Munktröjor, tjocka koftor och tunna koftor.
Mellersta hyllan: Underställ, träningslinnen och träningsbyxor.
Nedersta hyllan: Yogakläder, träningstoppar och en korg med sockar.




Gråa och blåa tjocktröjor.



Vinröda/lila och vita tjocktröjor.



Röda, orangea och bruna tjocktröjor (Ja! Jag gillar tjocktröjor, jag hatar att frysa!)





Tre högar byxor och jeans av olika sort.



Shorts och en kjol. (Resten av kjolarna hänger upp, vet ej varför denna inte fick göra det). Bakom skymtar en korg med bälten och ting.



Skjortor, klänningar, tunikor och kjolar.

Detta är de kläder jag har här i Umeå. De som inte visats på bilderna huserar i klädkammaren: skor, jackor, kappor, överdragsträningskläder, väskor, sjalar (de tar ensam upp en garderob), mössor och vantar. Resten av mina kläder - det vill säga gamla kläder jag använt och som jag inte vill ge bort utan spara - finns i en klädkammare i farmor och farfars hus. Min mamma har varit väldigt duktig på att spara kläder och det har jag glatt tagit del av och jag vill kunna erbjuda mina eventuella framtida barn samma fördel.


Kommentarer

Haha, varför då? Du ska se min garderob när den INTE är städad, betydligt stökigare, haha!
Hmpf, blir den någonsin stökig...



du skulle lagt upp ett "före" kort så hade vi inte behövt ha detta samtal;)
Jag vet att den kan vara lite stökig ibland för de som tvivlar : )

Skriv en kommentar