Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det blir en bra musikhöst!

2008-08-22 12:23:54 i Musik!

Jag har ransonerat lite i VK:s lista bland höstens skivsläpp och kommit fram till denna lilla radda av skivor jag gärna skulle vilja köpa in till samlingen. Men det var ju den där studentekonomin också..Men erkänn alltså: höstens musik är inte att leka med. Seriöst. Tänk er ex. Sophie Zelmanis stämma där ni vandrar er höstpromenad. Sophies röst och de orangea/röda löven som sedan följs upp av Timos sång tillsammans med den första frosten. Vad var det jag sa? Detta ska bli den bästa hösten.

September:
Roots Manuva, Sophie Zelmani, Aretha Franklin, Lasse Lindh, The Streets, Gary Moore, Natalie Cole, I'm from Barcelona, Rebecka Törnqvist, Bo Kaspers Orkester

Oktober:
Bob Dylan. Amos Lee, The Cure, Frida Hyvönen, Those dancing days

November:
Tracy Chapman, Laleh, Timo Räisänen

Under hösten (ej utsatta datum för skivsläpp):
Timbuktu, Capetown, Christian Walz, The Soundtrack of Our Lives, Abalone Dots.

Fotnot: Listan baserar sig på information från skivbolagen. Vi reserverar oss för eventuella ändringar. Listan är ett urval och är på intet sätt komplett.
(TT Spektra)
Källa: www.vk.se





Kommentarer

hehe, det är på hösten alla skivor ska inhandlas! Men ekonomin sätter stopp. =(



Jodå gbg är en fin stad, är från sthlm i grund och botten. =P



Ajdå, hoppas du känner dig bättre idag?
Så Timo släpper nytt i november? Det hade jag missat! Hoppas den skivan är bättre än den senaste!

Som inte alls föll mig i smaken, tacka vet jag de två första!

Skriv en kommentar