Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ord på V.

2008-04-22 14:59:55 i Studentlivet


Vårens vackra  vittring vid
vidskeplighetens vagga.
Volymen vill vandra vidare.
Visst väntar vi.
Vi viskar varsamt välkommen.

C

Ovanstående lilla text är ett experiment. Jag ville skriva fler ord på V men ville samtidigt hålla någon slags styrsel. Ja. Har varit på en tvåtimmars-lunch idag med Emma och toksöta Freja. Man borde ta tvåtimmars-luncher oftare.
Nu sitter jag och förbereder det sista inför morgondagen. Får som sagt besök av en av universitetets metodiklektorer. Hon ska titta när jag undervisar. Nervöst och givande. Bra kombination.

Emily! Här är bilden jag snackade om igår!
Thimmie fyllde 9 nu i mars. Hon börjar bli en gammal dam nu. Kik öga! ;)
image98




Kommentarer

HAHA! Som min artikuläre bror skulle ha sagt: Den där bilden är lite LOL!
HAHA! Som min artikuläre bror skulle ha sagt: Den där bilden är lite LOL!

Skriv en kommentar