Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jessica i egen hög person!

2008-04-28 09:06:37 i Studentlivet

Hectos, vår studentförening, ska ha karaokekväll med schlagertema. Min klasskompis Jessica skickade mig nyss ett sms.

Jessica: Hej hej! Visst ska du vara med och sjunga i schlagern?

Jag: Hej! Nej. Det vågar jag inte! Ska du?

Jessica: Bra! Då var det bestämt! Vilken låt vill du framföra?

Jag: Haha, nej! Stopp! Jag kan inte sjunga schlager! Får man lira piano och köra en lite mer avskalad version av valfri låt?

Jessica: Du behöver inte sjunga om du inte vill. Du kan mima. Det finns ett liveband.

NEEEEEJ! Jag vill inte vara med! Jag gillar inte schlager, jag gillar inte karaoke, jag gillar inte att mima och för det mesta gillar jag inte liveband heller. Inte ett livevand inhyrt för ovanstående tillställningar. Min plan är ju att gå dit, dricka några glas vin, mingla och lyssna på duktiga schalgerkaraokemimningslivebandshypade lärarstudenter. Det är min plan.

353716-99


Kommentarer

såklart du ska sjunga schlager...ta ett glas vin eller två innan:)

kramar
Jessica
Vad glad jag blir :D jag har aldrig fått ett helt blogginlägg tillägnat bara mig!!!
Men nu är dte bara att börja peppa inför schalgern..jag tippar på att du sjunger Linda B väldigt bra ;)

Skriv en kommentar