Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Oktobermorgon

2018-10-03 08:37:37 i Allmänt

Imorse vaknade vi 07.14 och skulle vara på förskolan kl. 07.30. Det är bara konstatera att en inte kan lita på barnen som väckarklocka. Som tur är lägger jag alltid fram Vidars kläder kvällen innan och hans ryggsäck står färdig i hallen. Dock tar det ju ändå en stund att gnugga sömnen ur ögonen och vakna till. Gillar inte heller att stressa med barnen så jag skickade iväg ett sms till Tallkotten och skrev att vi blev lite sena idag. Kom dit 07.38 så det var ju ingen fara. Idag har de fotografering! Det ska bli så spännande att jämföra med bilden från förra året. 
Nu sitter jag och äter frukost och Amelia har någon slags sångstund i babygymmet. Jag har precis beställt ett gäng bilder till Amelias första album. Vidar har ett likadant med bilder från hans första år i livet. Det är så kul att ha kvar och bläddra i! 
Jag har fortfarande lite träningsvärk kvar sedan helgen. Vi överraskade Sandra som fyllt 30 år och åkte till Jorm och red islandshästar, så underbart! Vi var ute i över 6 h och åt lunch på fjället. Sandra blev så glad och det var halva grejen att se hennes reaktion. Vi åt god mat, bastade, pratade och skrattade så nu känns det som att jag förlängt mitt liv med minst 10 år, haha! 
Idag kommer Christoffer hem igen efter en fiskeresa till Norge med jobbet. Ska bli så mysigt att se Bonde ikväll tillsammans (standard ju) och ikväll är det dags för speeddatingen så det är extra spännande, hehe. Måste se om det skrivs något i vår chattgrupp. Jag, Idamari, Emily, Anna, Hannah och Linnea har alltså en chattgrupp tillägnad Bonde söker fru. Vi kvalificerar klart in på nördkategorin men det gillar jag! 
 

Skriv en kommentar