Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Den första vårvinterdagen

2018-03-11 21:51:00 i Allmänt

Vilken dag! Den första vårvinterdagen! Hoppas på många fler dagar av denna kaliber under den kommande tiden. Vi ordnade matsäck och tog skotern ner till bastun vid sjön och åt lunch och fika ute. Vidar somnade i skoterpulkan efter något varv på sjön och efter nästan fyra timmar ute sa han: "Mamma! Åka hem!", hehe. 
Ikväll har jag varit på hundtävling som vår klubb ordnade. Jag tävlade inte själv men njöt av att titta på alla andra ekipage. Hela 16 tävlanden var det och det ryckte i min tävlingsnerv och nog kommer jag tillbaka till tävlingsplanen inom sinom tid. Ska bara föda barn och bebisbubbla lite först!
 
 
 

Kommentarer

Maja

2018-03-12 - 21:43:40
Åh vad härligt det låter med vårvinter. Här kör vi slask men iskalla nätter så det fryser och blir halkbana + grå himmel. Haha.
Svar: Huva! Låter hemskt! Men å andra sidan har ni ju superhärliga vårar med värme och massa blommor. Då brukar det vara ganska grått här, hehe.
Carolina Lidström

Skriv en kommentar