Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jullovslunken

2018-01-06 20:55:00 i Allmänt

Så skönt det är med jullov! Vi njuter verkligen av dagar tillsammans och det lugn som råder. Jag förespråkar och föredrar ju en mix av lugn och aktivitet och jag känner verkligen att det här lovet har bjudit på både och. I torsdags åkte vi på återvinningen och slängde massor av skräp som jag rensat ut från källaren och på kvällen bjöd vi Gabriel och Marika och tjejerna på middag. Christoffer hade tänt i bastun och fixat med ostbricka och marschaller och så fick Gabriel och Marika basta och vi tittade på Polarexpressen och Sunes Jul med tjejerna (älskar att den julkalendern roar lika mycket idag, 27 år senare. Elina och Melinn sov över här och när jag kom ner efter att ha lagt Vidar hade de städat hans rum, så snällt!  Igår åkte vi till Storuman för att hälsa på Christoffers före detta arbetskompis Andreas och hans sambo Petra (som är gammal Dalasjötjej!). De fick en son i slutet av sommaren som vi inte hunnit träffa och Vidar tyckte att Albin var spännande men lite tråkig eftersom han inte gick att leka med.
Idag har vi varit hemma och pysslat med lite olika grejer. På morgonen satte jag och Vidar en deg och sedan åt vi frukost. Vi har haft så långsamma och sköna morgnar och kommit ner till köket runt 08.30 om morgnarna så det kommer nog bli lite av en chock att kliva upp kl. 07.00 på måndag... :) Christoffer åkte till Raja tidigt imorse för att köra skoter. När Vidar sov gick jag och mamma en hundprommis och sen gjorde vi egna blockljus av sparade stearinstumpar, mysigt och smart! Kl. 14.00 vaknade Vidar och då kom Ludvig och Hanna som skulle basta så vi fikade tillsammans och sedan har vi bara grejat på med smågrejer. Imorgon kommer Idamari, Henrik och Ebbe! LÄNGTAR!
 
 

Skriv en kommentar