Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kraja

2018-02-27 10:44:25 i Allmänt

 
Första gången jag lyssnade till denna MAGISKA acapellagrupp var i Näsåker under Urkult-festivalen. Det kan ha varit 2007 eller så? Minns inte riktigt. Det enda jag vet är att det är musikalitet på hög nivå på dessa tjejer! Deras röster i kombo med en av mina favoritinstrumentalister när det kommer till jazz, Jonas Knutsson, gör allt till en perfekt samklang. Jonas Knutssons stilsamma sopransaxofon och sångstämmorna. Och så svenskan. Jag har ju en förkärlek till texter på svenska. Men nu måste jag återgå till rättning! Vet inte riktigt hur jag planerade när jag lade flera stora inlämningsuppgifter innan sportlovet?! Vill ju hinna rätta klart allt innan jag går på föräldraledighet om FYRA dagar (!? Vad hände med tiden?!). 

Skriv en kommentar