Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Korallreven och Vintergatan

2018-02-23 09:45:13 i Allmänt

Det är februarimorgnar
och trötta känslor
Återkommer alltid till
låten nedan
"det är dit jag styr
när februaristormen yr"
Febrig 2-åring
som vill ligga tätt, tätt
intill
bebis i magen som gör mig uppmärksam
genom buffar och sparkar
och nånstans där pågår livet
Känner ingen fredagsfeeling alls
planen var Raja, skoter och fiske
nu blir det Dalasjö, sjukstuga för Vidar och OS 
Blir nog bra det med. 
Ville bara ut och fiska
behöver NATUR, SKOG och FRISK LUFT 
efter två veckor av förkylning och hosta
 

Skriv en kommentar