Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

12 år av tröst

2018-02-16 09:06:43 i Allmänt

 
Sitter på jobbet och förbereder lyrikanalys till eleverna. Återkommer alltid till en av de mest trösterika röster jag vet: Annika Norlin. I 12 år har jag lyssnat till hennes röst och hennes fantastiska berättarteknik. Den här låten är en av mina absoluta favoriter från senaste skivan. Fint att lyssna till hennes ord när en inte är på topp. 

Skriv en kommentar