Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Dagbok från Rajastrand episod 2.

2018-08-17 11:35:28 i Allmänt

Sitter vid köksbordet på Kvarnberget. Prokrastrinerar att packa ihop. Amelia sover och Major har smugit upp i soffan. Han tror inte jag märker något. Kan inte sluta att tänka på att Sten-Åke skulle ha suttit här också. Han hade älskat att ge matglada Amelia en smakportion av sötpotatisen i kylskåpet. 
Imorgon ska lillan få "vatten på huvet" som Vidar säger och om storebror får bestämma ska vi sjunga "Blinka lilla stjärna" i kyrkan. 

Skriv en kommentar