Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En ny höst

2017-09-26 14:56:46 i Allmänt

"Faith" - Stevie Wonder Inleder listan med den här souldängan. Ni ska se Vidar dansa till den här låten, haha! 
"Nobody loves me like you" - Low Roar Har ju en svaghet för bordunstämmor som ligger kvar under melankolisk sång. 
"Fireflies" - Lights and motions Instrumentalmusik i mitt hjärta. 
"Hosianna" - Lars Winnerbäck Ingen höst utan Lasse! Han är liksom murkna höstlöv personifierad. 
"Vilja bli" - Oskar Linnros En låt ni bör lyssna på om ni gillar svensk soul. 
"Lover, where do you live?" - Highasakite Upptäckte den här låten via "SKAM" och den seriens eminenta soundtrack. Vi lyssnar ofta på musik i bakgrunden av jobbet på fredagens sista lektion då jag bara har åtta elever. Det är så mysigt och en fin inramning på helgen. Vi fikar också enligt vår mycket viktiga "Fikaansvarig-lista", hehe. 
"Postcard #17" - Jens Lekman Lekmans röst och texten. Äh, lyssna bara. 
"Broarna i Haparanda" - Väärt En av mina mest spelade låtar på Spotify denna höst. 
"Changing" - "SUNDAYS" Rösten och musiken påminner lite om Bon Iver och det gillar en ju! 
"Jealous" - Labyrinth Upptäckte den här låten för en vecka sedan och har lyssnat på den pinsamt många gånger sedan dess. Det stilla pianot, rösten. Dynamiken!
"Landslide" - Dixie Chicks En låt som följt mig i 10 år. Fortfarande lika bra. 
"Fly" (acoustic) - Meadowlark För att man inte kan göra en höstspellista utan gitarr och finstämd sång. Så det så. 
"They move on tracks of newer-ending light" - This will destroy you Ingen spellista utan sju minuter atmosfärisk post rock. 
"Ring a bell" - Noah Gunderson Gunderson alltså. Han vill jag träffa och jamma med! 
"Palla Orka - Väärt För ibland känns allt som i den här låten. 
"Det ska hända dig med" - Säkert Formuleringarna "inte som en slägga utan som en svagt upplutande backe" och "folk vill mindre av en men väntar sig mer" samt "man får inga favörer av folk som vill ligga längre". Geniet Annika Norlin. En av mina absolut största inspirationskällor. Genom alla tider. I all evighet. OSV. 
 
Kände att det var dags för en ny Spotifylista och här är den, "En ny höst". 
 

Skriv en kommentar