Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En bra söndag i oktober

2017-10-22 22:30:23 i Allmänt

Den här dagen har känts så lång men bara på ett positivt sätt! Inledde med frukost med Vidar. Christoffer har varit med ena jaktlaget och styckat idag. Efter frukosten bakade vi en kaka och så kom mormor och erbjöd sig att ta med Vidar ut om jag behövde fixa något inne och det behövde jag! Har velat byta gardiner i vardagsrummet länge men inte kommit mig för men nu fick jag ett perfekt tillfälle så medan jag strök gardiner, putsade fönster och duschade blommor lekte Vidar ute med mormor och morfar. En fördel med att ha dem så nära! Vid 11-rycket kom de in igen så då bjöd jag på lunch (morotssoppa från frysen, rester är ju också mat!) och nybakad jordnötskaka. 
Efter lunch stoppade vi ner Vidar i vår nyinköpta åkpåse (ska visa den en annan dag - ett riktigt Tradera-fynd!) och gick en långpromenad i skogen. När vi kom hem igen kom precis Anna-Karin och Alice och gick så jag bjöd in dem på kaffe. Alice och Vidar lekte så himla bra! De skiljer fyra månader mellan dem. Efter ett kompisbesök åkte vi vidare till ett annat: efterskottsgratta Emma som fyllde år i veckan!
När vi kom hem igen hade Christoffer kommit hem och börjat med att ta reda på allt älgkött så det var bara att börja med middagen, följt av Vidars söndagsbad, nattning av ett trött litet barn och slutligen: KÖTTARKVÄLL i ren och skär bemärkelse. Vilken lycka det är att ha prima ekologiskt älgkött i frysen! Jag har tur jag som gängat mig med en älgjägare, hehe! Nu har jag lovat Jax en kort prommis. Han skällde älg i sju timmar igår och sprang ett gäng mil så han är stel och behöver få röra på sig. Sedan blir det minsann sängen för den här damen. Tack livet för en väldigt bra söndag i oktober!

Skriv en kommentar