Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Denna stund

2017-10-26 07:33:33 i Allmänt

Köttsoppan som Christoffer lagat värmde gott i gårkväll.
Frukoststunden i mörkret och med endast några lampor tända. Det är en lugn och fin start på dagen. Christoffer skjutsade just Vidar till föris och jag ska snart bege mig till jobbet. Idag ska jag till barnmorskan för kontroll och jag har preppat med järnberikad kost till frukost: pumpakärnor, svartvinbärsjuice och aprikoser. Förra graviditeten fick jag äta järntabletter i perioder och jag hoppas att slippa det den här gången!
Igår började det snöa så nu ligger ett täcke av snö över vår gård. Kvällsrundan satt långt inne igår men jag kände ett stort behov av att komma ut då jag jobbat måndagkväll och varit på massage tisdagkväll. Alla som känner mig vet att jag blir en nedstämd person utan att regelbundet andas frisk luft. Så! Jag och Major drog ut på en spring/gå-runda och det var så skönt även om vinden piskade mig i ansiktet!
 

Skriv en kommentar