Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kom med mig

2017-11-29 09:27:05 i Allmänt

Nu är det väl okej att lyssna på julmusik, va? Jag har ju övat jullåtar i någon månad redan med kören jag startat här på skolan men på fritiden har det varit julmusikfritt. Föredrar icke kommersiell julmusik (av den enkla anledningen att den är sönderspelad och faktiskt inte så himla bra med få undantag) och jag vill passa på att slå ett slag för annan julmusik än den vanliga. Om en letar finns det ju en hel låtskatt att upptäcka! Orkar du inte leta kommer här ett tips: albumet Stjärnenätter med min husgud Sofia Karlsson och den eminente musikern Martin Hederos. Bjuder också på en julmusiklista jag gjorde för ett gäng år sen. Sök på "Julmusik som det ska vara" på Spotify så hittar ni listan! Med nöje! 
 

Skriv en kommentar