Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Veckans planer v. 12

2017-03-20 19:41:08 i Allmänt

I morse när jag vaknade kände jag mig trött och oinspirerad. Kände att saknaden efter Vidar (och Christoffer såklart) tilltog på ett dramatiskt sätt. Jag körde till jobbet och ingenting kändes riktigt kul. Så hade jag lektioner och fick träffa mina elever och snicksnacka och skratta tillsammans med dem och allt kändes mycket bättre. När jag efter lunch kom till lokalen för att ha ett gäng sång/piano-elever fick jag sådan energi så min sinnesstämning vände till superbra från att ha varit sisådär. Tänk va, vad människor kan sprida energier. Är tacksam över att dagligen få träffa energispridare i mitt jobb!
Veckans planer är följande:
Måndag: Den är ju snart slut men jag har hunnit ha två lektioner på skolan följt av fem sång/pianolektioner i företaget. Mitt emellan allt hade jag en stunds planering och den stunden ägnades åt att leta sångövningar och nya låtar till en fortsättningselev på gitarr. Nu är jag hemma och äter middag och ska strax bege mig ut på sparktur med Jax. Det gäller att passa på medan sparkföret tillåter! Under kvällen tänker jag klämma in ett styrketräningspass på vardagsrumsgolvet (kör mestadels kroppsstyrka och kompletterar med kettlebell) och så vill jag städa Vidars skötbord som är ett kaos av kläder, salvor, krämer, handdukar och leksaker (och andra saker som inte hör hemma där men som en viss liten person envisas med att ta dit). Slutligen är planen att ägna resten av kvällen i soffan med tv varvat med bokläsning.
Tisdag: Morgonpromenad om jag och Jax känner för det. Jobb på skolan från 08.00-15.00 och därefter sångelever från 16.00-18.00. Har inga planer på kvällen men funderar på att körarra om jag får feeling. Får nämligen hem ett piano i morgon som skänks av världens bästa och snällaste vänner till familjen, Tommy och A-G!
Onsdag: Morgonprommis följt av jobb mellan 08.30-12.00 sedan sex lektioner i företaget FÖLJT av instruktörsträff med Brukshundklubben på kvällen där vi ska planera vårens kurser. KÄMPA! Haha! Tur att det är roliga saker så det ska nog gå fint!
(PAUS FÖR SPARKTUR! Jax vevade omkring här så jag var tvungen att gå ut med honom).
Torsdag: På torsdag ska jag träna innan jobbet för på kvällen kommer jag inte att orka. På torsdagar har jag tre lektioner på skolan, fem sång/piano/gitarr-lektioner, hem för att käka och sedan upp igen för kör. Sedan är jag rätt mör. På torsdag (eller kanske onsdag) kommer dessutom resten av den här familjen hem. ÄNTLIGEN!
Fredag: Veckans lyxdag. Har endast en lektion och jobbar mellan 09.00-11.30. Tar ut friskvårdstimme antingen på morgonen eller eftermiddagen. Det känns rätt värt ändå att tokjobba under veckan för att ha möjligheten att göra tidig helg. Kanske blir det ett besök på bibblan med Vidar på eftermiddagen? Till middagstid kommer svärmor som ska barnvakta Vidar på lördagen.
Lördag: Hundutställning i Åsele med Christoffer! Weho! Förra året kunde jag inte åka för jag kände inte för att amma sex veckors bebis i en råkall ishall med knappt återhämtade mjölkstockningsbröst men NU! Nu jäklar ska det spanas på hundar och snackas med folk!
Söndag: Inga bestämda planer förutom att jag är värd på hundträningen. Den är öppen för alla klubbens medlemmar och det är att komma och fråga och få tips om vad ni undrar över! Hoppas vi ses i ridhuset kl. 16.00-18.00
 

Skriv en kommentar