Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kubbturnering, varseldräkt och morgonbad

2017-06-05 21:00:31 i Allmänt

 
I lördags-söndags var vi i Månsberg. Vi hade kubbturnering men tyvärr kunde inte vårt lag sälla oss till något av de bättre lagen...
Vidar har fått en varseldräkt i minimodell av farmor. Så bra när han ska hjälpa till med olika projekt!
En allvarlig morgonbadare!
I dag har vi haft en fixardag av rang. Vi har städat hela huset, sopsorterat, gjort granola, tvättat, tränat, bakat och bjudit på pizza då Kikki, Thomas och Kristian kom på besök för att hämta Acke på flygplatsen. Regnet har hängt tungt över oss hela dagen men det behövdes, både för all växtlighet och även för att vara inne och fixa. Vi har ju en tendens att "glömma inne" när det är fint ute och så måste det få vara tycker jag!
 
 
 
 

Skriv en kommentar