Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Vindpinad promenad

2017-01-03 20:39:00 i Allmänt

Min "stjälpreda" i finaste ullunderstället som han fått av Idamari.
Så går en tisdag mot sitt slut och kommer aldrig igen. Och vad har vi pysslat med i dag då? Jo. Vi har börjat städa bort julen. Julgranen MÅSTE vara kvar till helgen enligt min sambo men resten åker nu. Vidar har hängt med efter bästa förmåga. Han är otroligt energisk nu och vill vara med överallt. Nog ska det bli skönt att lämna över stafettpinnen av föräldraledighet till min käre sambo. I kväll har jag och Emma gått en promenad och det drog kallt även om det "bara" är 13 minusgrader nu.
 

Skriv en kommentar