Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kompislunch, författarbesök och ensam hemma!

2017-01-18 16:09:00 i Allmänt

Nu är jag hemma och sitter uppe på mitt hemmakontor och ska göra färdigt några saker innan jag avslutar arbetsdagen för i dag. Jag ska bland annat skriva ihop ett gäng frågor utifrån dagens författarbesök. Malgomajskolan fick nämligen celebert besök av författaren och språkvetaren Sara Lövestam i dag! Eleverna har genom texter, artiklar och böcker fått bekanta sig med Lövestams författande och i dag fick de lyssna till en föreläsning där hon pratade så intressant och inlevelsefullt om sitt författarskap så jag tror att en och annan elev nog gick därifrån med begynnande författardrömmar, kul! Appropå mitt jobb är vi i pressen i dag! Malgomajskolan har nämligen det högsta snittet i länet när det kommer till avgångsbetyg. Det känns fantastiskt att arbeta på en skola där drivna, engagerade lärare och övrig personal gör allt vi kan för att hjälpa eleverna att nå så långt som möjligt i kunskapsutvecklingen. 
I dag bjöd Evelina och Viking mig på lunch hemma hos dem och det var så lyxigt att komma dit och sätta sig vid dukat bord, en fin stund denna onsdag. Nu är jag ensam hemma (!). När hände det senast? Christoffer och Vidar har åkt till Raja över dagen. De är nog på hemgång nu. Kvällens planer är en springtur med Jax och nu när det blev milt igen tackar jag mig själv för fjolårets bästa inköp: Icebugs. 
Hoppas ni får en fin kväll!

Kommentarer

Penélope
Jag håller helt med om skorna! Sånna här dagar är det grymt med riktigt bra terrängskor. Jag och Baus var ute idag också och trots att naturen blir lite mindre fin när det är milt ute så är jag rätt tacksam för att det kommer sånna dagar ibland. Man slipper ju ta på sig så mycket kläder på promenaderna :)
Svar: Ja, de är grymma! :) Ja, och snart börjar vårvintern! <3
Carolina Lidström

Skriv en kommentar