Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fredagstips!

2017-01-27 11:08:00 i Allmänt

Här kommer två fredagstips till er! Ovan ser ni mitt kontor/personalrum i lokalen, helt inrett med lagårdsfynd och ärvda grejer. Har som mål att försöka inreda lokalen med en så liten kostnad som möjligt. Som ni ser är detta en bild från Instagram och där har jag nu skaffat ett konto kopplat till företaget, in och följ vetja! @textochton heter jag där och lägger då och då upp bilder med tillhörande text om vad som händer!
Tips nummer 2 är att ni läsare som gillar att sjunga nu kan anmäla er till körer jag ska börja leda från och med torsdag den 9 februari. Körverksamheten bedrivs i samarbete med Vuxenskolan i Vilhelmina och här får du mer information om kostnad och hur du anmäler dig! Kom och sjung, det blir kul! 
Nu ska jag strax göra helg och besöka Bergmans för sushilunch med mina grabbar och faster Linda som är här och sedan ska vi hem och förbereda för morgondagens ettårskalas - galet att min lilla bebis redan fyller 1 år?! 
 

Kommentarer

Jag är måttligt avis på hur du har kunnat inreda så fint med bara ärvda och fyndade prylar. Är även himla pepp för din skull, ska bli roligt att få följa med på den gär resan :)
Svar: Det beror på att jag har haft tur med mor- och farföräldrar (och deras föräldrar) som sparat och har haft möjlighet att ha tillgång till lagårdsvindar och andra skrymslen att förvara det på. Känner stor tacksamhet över detta! Tänk om min gammelfarmor vetat att jag har hennes gamla kökssoffa i min lokal? :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar