Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Recept på en bra måndag

2017-02-20 21:56:34 i Allmänt

- Lugn morgon med minusgrader och ljuset som kommer tidigare och tidigare varje morgon. Det är ljust 07.00! Så mycket lycka på det!
- Roliga elever som blandar koncentration med skämt och sidospår.
- Piano/sångelever som spelar som om man vore på konsert.
- Komma hem till rotmos och fläskkotlett på hemgris.
- Springtur med Jax och få frostiga ögonfransar och kylig luft i lungorna.
- Bus med ettåring som går mer och mer för varje dag som går.
- Lugn kväll hemma.
- I säng kl. 22.00, SÅ GOD NATT!
Min lilla speleman!
 
 

Skriv en kommentar