Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Helg med händelser.

2017-12-18 15:27:00 i Allmänt

Lever kvar på helgkänslan denna måndag sista arbetsveckan innan jullovet. Vi hade en så himla fin helg. Fredagskvällen spenderades med familjen och lördagen innehöll sparktur och bakning för att på kvällen svida om inför 30-årsfirande av min vän Evelina. Jag hämtade upp henne vid 15-tiden (hon helt ovetande om vad som skulle hända, hehe) och så åkte vi till Lovisa där vi var ett gäng tjejer som hade vin- och ostprovning följt av spa och middag på hotellet. När jag kom hem låg mina grabbar och sov så skönt och den sömnen fortsatte till 08.20 - skönt med sovmorgon och lugn på en söndag! Gårdagen rejsade på i ett fasansfullt tempo och jag tror vi slagit på någon slags turboknapp då vi hann med köttbullerullning, skottning av hundgård, ännu mer bakning, skidåkning, adventsfika, sparktur, hundträning (en gnista om någon start på brukstävling väcktes i mig…), sopsortering, städning av halva garderoben samt julgransklädning. Eh… vem är man? Men allt flöt på så himla bra och Vidar är ju en hjälpsam liten krabat så det gick finemang. Jag älskar verkligen produktiva dagar då man får mycket gjort UTAN att behöva stressa med det. 
Ni skulle ha sett Vidars ögon när vi tände den pyntade granen imorse. “Woooow” sa han med tindrande ögon! Nu kör vi sista veckan innan jullovet, eller hur? Christoffer ska ta ut några föräldradagar så vi ska ha två veckor ledigt tillsammans hela familjen. Längtar!
En bild från vårt bibliotek/arbetsrum/gästrum på ovanvåningen. Älskar det kalla decemberljuset ute i kontrast till stjärnans och adventsljusstakens varma sken. 

Skriv en kommentar