Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En måndagkväll helt i min smak

2017-08-21 22:14:00 i Allmänt

Kvällens skörd.
I kväll äntrade jag och mamma blåbärsriset! Totalt 12 liter fick vi ihop så vi måste ut minst en sväng till innan jag känner mig nöjd för husbehovet. Det är så himla härligt i skogen och det är så lustigt att jag ALLTID slås av den känslan VARJE gång jag vistas i skog och mark - det är liksom som att hela kroppen fylls av ett lugn och att inget annat spelar någon roll. Vilket hippiesnack!
När jag kom hem satte jag mig vid köksbordet för att rensa bären (och okej, det kan ha slunkit ned ett och annat blåbär i munnen också) och passade samtidigt på att lyssna på Anna-Karin Nybergs sommarprat vilket jag rekommenderar till alla. Under en del av sommarpratet blir det känslosamt och jag som ärvt min mormors närhet till tårar börjar såklart att storgråta. Jag sitter alltså med blåbär fulla bordet och munnen med mascaran rinnandes nedför kinderna - tänk er den synen! Haha!
Nu har jag gjort kvällsfika och jag blev så sugen på Lapsang-te med en massa mjölk så nu är jag inne på tredje koppen. Ojdå. Det lär bli några toalettbesök i natt. Just ja! Jag har ju börjat jobba i dag igen efter den långa sommarledigheten! Inser vid varje höst att jag har en himla tur som faktiskt tycker om och längtar till mitt jobb. Och på måndag kommer eleverna!
 

Skriv en kommentar