Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Dags för inskolning!

2017-08-08 20:26:00 i Allmänt

Titta här! Vår lille kille som börjar bli ganska stor (nåja) på väg till första inskolningsdagen på förskolan.
Var har dessa 18 månader och tio dagarna tagit vägen?! BB först och så raketfart till inskolning - så känns det! Nejdå, inte riktigt så men jag tror alla med barn kan relatera till känslan att tiden SPRINGER fort. Jag känner bara nyfikenhet och positivism inför Vidars inskolning på Tallkotten här i Dalasjö. Dels tror jag det beror på att Vidar ända sedan han var lill-liten ofta varit med andra människor så som släkt och familj utan att jag och Christoffer varit med och så beror det såklart på att Tallkotten är en fantastisk förskola med bra miljö, såväl ute som inne, att de lagar maten där på plats och att jag känner stort förtroende för personalen som arbetar där. Barnen på Tallkotten får vara utomhus mycket vilket är viktigt för mig och Christoffer och i förskolans lokaler finns olika rum som stimulerar både till pyssel och kreativitet, läsning, roll-lekar, vila och det bästa av allt - om man får tolka Vidar - en storsal på över 100 kvm där man kan springa, hoppa, leka och busa!

Skriv en kommentar