Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Vilodagen

2017-04-23 13:03:00 i Allmänt

Är så glad och tacksam över det här påsklovet. Det har innehållit precis allt jag önskade. Framförallt har jag haft massor av kvalitetstid tillsammans med min son. Alla borde ha en ettåring i sitt liv. Vi får så himla mycket glädje genom honom. Han är pigg, nyfiken, glad och öppen för allt. Tänk om alla kunde fortsätta vara lika öppensinnade som ettåringar och inte svärtas ner av fördomar och annan trångsynthet?
Nu sover Vidar ute i vagnen på gården och jag ska jobba en stund. Kolla mailen och checka av inför veckan! I kväll ska vi fira mig i förskott för mamma är borta i morgonkväll. Jag råkar ju visst fylla år i morgon. Spännande! Hoppas ni också har en skön och fin söndag!
 

Skriv en kommentar