Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lyckad dag för Major

2016-09-12 20:59:00 i Allmänt

 Major som liten valp, juni 2015.

I förmiddags var det en mycket glad och stolt Christoffer som ringde mig. 

- Hur är det? frågade jag.

- Jo, sa Christoffer, nog är det bra. Har just skjutit en ko på ståndskall för Juhlinbäckens Major!

Lyckan i hans röst gick inte att ta miste på! Major är ju en avkomma efter Jax så nog är det extra speciellt att det får lyckas för Christoffer då han lagt ned så mycket tid på detta. Alltifrån att jaga in Jax, ta fram honom till en duktig jakthund, undersöka lämpliga tikar att para med och sedan välja ut en valp ur en kombination han tror på. Häftigt tycker jag att det är! Så himla glad för hans skull! Och för Major förstås. Nu hoppas vi att Major fortsätter på denna utstakade väg. Att få skjuta på ståndskall på Majors andra riktiga jaktdag i livet tycker jag är så imponerande!

Saknar mina killar så mycket! De är ju och jagar i två veckor nu men kommer hem en tväris på söndag-måndag, längtar!  


Kommentarer

Therese Bjärstig

2016-09-13 - 10:29:38
Men så roligt!!!! Vilken glädje och kvitto på både jobb och gener 👍😀
Svar: Ja, verkligen! Är så himla glad för Christoffers skull då jag vet hur mycket arbete som ligger bakom :)
Carolina Lidström
Så kul! Vår Frost är oturförföljd och får inte jaga mer i höst som det verkar, smärtstillande och rehab gäller!
Svar: Nej! Vad tråkigt för honom och er! Hoppas han piggar på sig.
Carolina Lidström

Skriv en kommentar