Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hat-listan

2016-09-15 09:56:08 i Allmänt

Hittade denna lista ute på internets vida värld. Min käre far säger alltid "hata är att starkt ord" när jag säger att jag hatar något. Ogillar skarpt då, helt enkelt.

Min äckligaste mat? Blodpudding! Konsistensen, färgen och smaken samt mat som badar i olja och någon konstig kryddblandning.

Hatväder? Blåsväder! Och ni vet det där vädret som ibland brukar vara i december med halka, blåst och plusgrader. Det är mitt allra värsta väder. Tur att december för det mesta brukar innebära snö, minusgrader och stilla vindar (i alla fall här uppe). Minns att jag hoppades att Vidar skulle födas till en kall och solig dag så han fick de bästa förutsättningarna rent vädermässigt och så blev det! (Ja, man är lite märklig som höggravid...)

Då tappar jag humöret helt och hållet? Har faktiskt medvetet jobbat en hel del med mitt humör de senaste åren. Förut kunde jag bli så fruktansvärt arg men nu försöker jag jobba utifrån de strategier jag byggt upp. Det går för det mesta ganska bra. Något jag dock HATAR och inte kan behärska mig inom är när människor är dumma mot djur eller barn. Vad är det ens med sådant folk? Hur fungerar deras hjärnor? Och en annan grej: när folk medvetet inte försöker förstå ens parti eller ställningstagande i en diskussion. Alltså verkligen inte försöker sätta sig in i hur man själv tänker utan stenhårt kör på sin egen tanke/åsikt.

Sämsta musiken? Death metal. Det finns inget som är bra med den genren.

Värsta tiden på dygnet? Klockan 03.00-04.00. Alla sover, det är mörkt, det händer inget kul och det är länge kvar till det är morgon. Har ju nattsuddat en hel del nu senaste 8 månaderna i och med att Vidar ammar på natten.

Mitt sämsta humör? Det är när jag är trött, lite nedstämd av oklar anledning men samtidigt känner en stor rastlöshet.

Sämsta grejen jag äger? Säkert en hel triljon grejer. Tänker mig att det är saker jag inte använder. Borde rensa ännu mer än vad jag gör.

Värsta personlighetsdragen? Hos mig själv: älskar ju att prata och kan ibland lätt ta över ett socialt sammanhang om det inte är personer som älskar att prata lika mycket som mig där. Måste verkligen lägga band på mig själv för att inte avbryta och komma med infallsvinklar hela tiden. Hos andra: sådana som BARA pratar om sig själva och sitt eget och ALDRIG ställer frågor till andra. Så jäkla ocharmig egenskap.

 


Skriv en kommentar