Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Saker som händer

2016-10-25 22:24:00 i Allmänt

Det är:
grådisiga dagar, duggregninga promenader, jordiga stövlar,
tankar på framtiden, tusen idéer som samlas,
föräldraträffar, amningsmys i soffan, mellispaus i köket,
smatter på tangenter, en ny guldig telefon,
läsning och hundöron på boksidor,
uppställande av viktiga dokument som kanske blir något, kanske inte,
bluesimprovisation på svarta och vita tangenter,
en bebis som gungar i takt
och ett föräldrahjärta som växer sig större för varje dag. 
Och så tänker jag: precis som en saga. Så är livet. 
 

Skriv en kommentar