Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Frostnupet

2016-10-12 12:09:00 i Allmänt

Vilken dag! Naturen bjuder på magi och jag och Vidar klär på oss varma kläder, han helt kittad i varmaste ull och jag inviger den lätta dunjackan för säsongen.
All växtlighet pryds av glittrande frost.
Kom nu då så går vi!
Nedför backen bär det av!
Vi traskar iväg och ser dimman som lättat och dagen som övergått i strålande solsken.
Thomasbacken helt klädd i frost och en skymt av Hemsjön som snart får sin isbeklädnad.
Så tacksam över att jag får vara föräldraledig och njuta av dessa dagar. Dessutom i världsfint sällskap av en liten son.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Angelica

2016-10-12 - 12:43:35
så fina och mysiga bilder! Vilken söt outfit han har (:
Svar: Tack så mycket!
Carolina Lidström
Farmor
Så fina kläder! och vad jag blir glad när Vidar har så bra kläder :) Kram till er båda <3 Syns till helgen!

Svar: Ja, man vill ju inte att han ska bli frusen :) Ja, vi ses i helgen! Det blir kul! Kram!
Carolina Lidström

Therese Bjärstig

2016-10-12 - 19:08:58
Underbara foton från en underbart vacker dag, hoppas morgondagen blir lika fin för då ska jag ut på lunchen tänker jag :-)
Svar: Tack! :) Ja, denna dag ser ut att bli minst lika fin! Hoppas din lunchtur blir härlig!
Carolina Lidström
Monika Helena
Åh vilka fina bilder! Vilken pussunge denna Vidar är. Vad duktig du är på klä honom. Han behöver inte frysa. Kram.
Svar: Tack! Ja, han är en riktig goklimp <3 Vet själv hur mycket jag avskyr att frysa så jag vill inte utsätta honom för det men risken är ju snarare att man klär de små för mycket. Men ull har ju den fantastiska förmågan att både värma och kyla vid behov :) Hoppas allt är bra med dig! Kram!
Carolina Lidström
Så otroligt vackra bilder! Det är tur att naturen ibland bjuder på sig själv, för detta är verkligen inte min favorittid på året!
Svar: Tack så mycket! :) Nej, hösten kan verkligen vara trist när den vill det men vi får hoppas på flera härliga dagar med sol!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar