Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Novembermorgon

2016-11-12 10:37:07 i Allmänt

Glittrig frost, många kalla grader, ivriga höns, glada hundar, morgongosig bebis, god juice och varmt te. Ungefär så startade vår lördagsmorgon. Christoffer och Jax är i skogen och jagar och jag och Vidar ska gå en långpromenad i novembersolen. Eller, han ska inte gå så värst mycket utan lär väl slockna så fort vi börjat gå i vanlig ordning men jag ska gå och lyssna på musik! Önskar er en fin lördag.
Ps: Jag är lite nervös. Ska laga lamm i kväll. Har aldrig gjort det förr. Håll tummarna!

Kommentarer

Låter som en mysig novembermorgon! Vi har åkt pulka i förmiddags medan solen orkade upp, inte fy skam att se solen i november!
Svar: Ja, visst är det härligt! Man laddar ju allt man bara kan när solen är uppe! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar