Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Novemberlistan

2016-11-22 09:22:00 i Allmänt

 Hittade denna lista på eminenta Emma Sundhs blogg och kapade den rakt av bara!

Jag vill … … för alltid minnas det här året så detaljrikt som det bara går.

Jag klär mig helst i …  beror ju på vad jag ska göra men snyggt, skönt OCH helst "praktiskt"... vem är jag?!

Jag drömmer om …  husutbyggnationer, hundvalpar och längtet till julafton!

Mitt hjärta går sönder …  när våra djur är sjuka eller skadade. Som tur är händer det ju inte alltför ofta! Bara väntar på den dagen Vidar blir riktigt sjuk någon gång eller skadar sig. HJÄLP. Minns den dagen vår lilla Pärlhöna dog. Ringde till mamma och grät: "Hon är dööööhhhöööödddd!" "VEM?!" svarar mamma med panik i rösten" "PÄRLAN ÄR DÖÖÖÖÖD!" svarar jag med tårarna rinnande som en flod". Och då skrattade mamma lättat... ändå taskigt?

Podden som rullar mest denna månad är: …"Flora och Frida" - så jäkla vettiga, modiga och driftiga tjejer! Och unga är de också! Mer sånt!

Jag lyssnar just nu på …  "Christmas with my friends" med Nils Landgren och andra duktiga musiker.

Jag är besatt av … att snusa Vidar i halsgropen!

 

Jag fikar helst... hos någon vän man inte träffat på länge så surret bara fortsätter och fortsätter och vips har teet kallnat och det har gått tre timmar.

Jag har äntligen … planterat om mina stackars Elefantöron. De gick från två övervuxna plantor i två krukor till fem pigga plantor i fem krukor.

Mitt stoltaste moment … …tycker att Emmas var så bra så jag kopierar in det här så ni också får läsa:  "när jag var på BVC med Bodil för undersökning, ammande henne i väntrummet efteråt och begav mig sedan ut för att göra ett par ärenden. Intet ont ananade om att jag hade glömt att fälla ner amningsluckan. Jag hade med andra ord kvistat runt halva Stockholm, iklädd träningskläder och flashat halva fodercisternen. Ps. Ny trend. Kom i håg var du läste det först" (www.emmasvintage.se)

Mitt hjärta smälter … … När Vidar säger "mammamaamaaa".

Jag tittar på … ut genom fönstret på en gård täckt av snö!

Jag gråter en skvätt … när energikontot är tömt och det kommer upp en liten grej eller två som gör mig ledsen. Då har jag liksom ingenting kvar att sätta emot. Dock är det bra att gråta!

 Torkarna torkas i ett nafs när … när jag tänker på hur himla bra jag har det och när Christoffer skojar så jag inte KAN låta blir att skratta.

En ny grej jag har testat är att … … ha mitt barn i en sparklåda när vi far ut på tur! Vilken grej! Hej vad det går bara!

Jag är överdrivet mallig över att … jag gör mitt bästa varje dag. Vad mer kan man göra?

Jag tycker att alla borde … … klappa en hund minst en gång om dagen!

Jag har köpt … … så jäkla mycket onödigt genom åren som jag knappt använt. Det är dock ändring på det nu och jag har blivit betydligt mer kritisk till min konsumtion och hur den påverkar oss och planeten vi bor på. Ett tips är att följa "Minimaliserna" och "Plånbokssmart" på Instagram samt läsa deras bloggar med samma namn. En ny värld öppnar sig!

Jag blir så inibasken rörd när … … elever jag har eller har haft på ett eller annat sätt visar att jag är betydelsefull för dem.


Skriv en kommentar