Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Livet ur mobilen del 384394789

2016-11-06 09:28:11 i Allmänt

Tittade i arkivet och såg att jag inte gjort ett "Livet ur mobilen"-inlägg sedan december 2015! Skam och skandal! Därför tänkte jag att vi nu ska blicka tillbaka till en vinter när jag till en början var höggravid, sedan nyförlöst och sedan rätt cool som mamma när vintern övergick till vår. Först: Håkancitat från en dokumentär jag tittade på. Hann se många dokumentärer, lyssna på många podcasts och vila mycket innan Vidar anlände till jordelivet.
Denna bild tog jag på en måndag. På onsdag började värkarbetet och natten mot torsdag är Vidar född! Bjuder på den snygga outfiten... Magen var STENHÅRD!
Postade denna bild på Instagram och fick genast kommentarer som: Du går väl inte för långt? Tänk om det startar!
Och sen kom han! Pappa axlade genast rollen som morfar genom att berätta på jobbet att barnbarnet kommit! Dock en minut fel på den där tavlan (Vidar föddes 04.14).
Dagen när vi kom hem. Här låg han trygg i babynest som faster Linda sytt och mormorsrutefilt som min mormor (eller är det farmor?) virkat. Det var SÅ skönt att komma hem. Minns att jag grinade när jag såg att flaggan var hissad. Gråter typ nu av minnet.
Och sen följde två veckor av det här. Åh.
Laddade med bra frukostar för att orka maratonamma.
Pausade dock bebisbubblan med hundträning då och då!
Och skidåkning! Som jag längtat!
Pussmunnen. Övriga ord överflödiga.
Minns att det var små handdukar överallt eftersom Vidar kräktes flera gånger per dag. Här låg vi och gosade i sängen.
Vi hade besök av vänner som Anna
och Emma.
Minns att vårvintern var som en enda stor sol vädermässigt och vi ägnade mycket tid utomhus.
Och så hängde vi mycket med Sandra och Liv. Kolla på de små björnarna!
Och när gräsmattan tinade fram framför lagårn och hönorna fick komma ut och spatsera fritt igen - då var det vår.
Nu ska det inte dröja lika länge till nästa inlägg med mobilbilder! Lovar. Särskilt till dig storebror!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Maria
Åhhhh tänk att det snart gått ett år. Stoppa tiden! Astrid den lilla hoppas har börjat gå så nu är bebistiden slut på riktigt 😭😭😭
Svar: Jag vet! Får lite smått panik! OJ! Redan! Vilken liten krabat hon är! :) Vidar kryper omkring för fullt men det är nog länge kvar till han går! :)
Carolina Lidström
Maria
*hoppan
Ååååhhh. .. Alltså. Ååååhhh! Små pluttarna! Mitt hjärta svämmar över. Har det verkligen snart gått ett år?! ❤
Svar: Ja! Det är galet att tänka på det! Minns när jag satt där med stormagen i er soffa med en pytteliv i famnen och bara längtade att vår bebis också skulle komma ut :) Och vips har ett år snart flugit i väg. Det allra bästa, största och finaste året!
Carolina Lidström
Kul med mobilbilder! Fina är de också! Så mysigt med lite bebisbilder, kan inte minnas att mina en gång varit så små <3
Svar: Ja, visst är det! :) Kul att titta tillbaka lite och minnas för man glömmer fort att de varit så där pytte!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar