Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Helgen lider mot sitt slut

2016-11-20 21:21:00 i Allmänt

Nu ligger jag i renbäddad säng och läser och lyssnar på förkyld liten bebis som andas så tungt i spjälsängen intill,  stackaren! Vi har haft besök av faster Linda i helgen och vi har tagit sparkturer och bara myst. I går hälsade vi på Ludvig och Hanna där vi blev bjudna på mästerligt fika! Vem behöver konditorin och caféer när man har Hanna som svägerska?
I dag har vi pysslat med lite julklappsbeställningar och nu är alla klappar inhandlade. Vi har trappat ner på klappar i både min och Christoffers familj vilket känns rätt. Det viktiga och mysiga med julen är ju att umgås med dem man tycker om och skapa fina traditioner tillsammans. Sedan finns det ju även en etisk aspekt på julklappshandeln men den tråkar jag inte ut er med i kväll. På eftermiddagen fick vi besök av Lasse och Evy och sedan skyndade jag iväg på hundträning. Lyxens lyx att sedan komma hem till middag! En fin helg i november som nu lider mot sitt slut!
Bjuder på en bild på en liten skåpråtta in action...
 

Skriv en kommentar