Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fredagskvällen och lördagsplanerna

2016-11-05 10:05:13 i Allmänt

I går köpte Christoffer hem sushi från Bergmans så vi kalasade på det till middag.
Vidar åt bitar av ugnspannkaka gjord på bovetemjöl och så hade jag i massa rivet äpple och rivna morötter. Han är så gullig när han koncentrerat plockar bitarna från bordet och för dem mot munnen. Och snart kan han tugga med fyra små tänder!
I dag vaknade vi upp till en kall och solig dag. Jag fick sovmorgon då mormor hämtade Vidar för morgonmys hemma hos dem. Christoffer jagar i dag. Jag gick upp och förberedde middagen som ska stå i ugnen i sex timmar (pulled moose) och sedan gick jag och lade mig igen. Nu ska vi strax gå en promenad med vagnen när Vidar ska sova och sen åker vi och hälsar på Evelina och lille Viking! Hoppas ni får en fin lördag!
 
 

Skriv en kommentar