Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fullt upp!

2016-05-25 08:22:07 i Allmänt

I gårkväll var mina jobbarkompisar Lotta och Ingela här och hälsade på och vi pratade om föräldraledighet och jag tycker det är så himla lätt att få tiden att gå. Jag trodde att jag skulle klättra på väggarna betydligt mer, men dagarna rullar på och jag har inga problem att fylla dem med innehåll - det är snarare så att jag funderar på hur jag hunnit med ett heltidsjobb innan jag blev förälder? I dag ska jag motionera hundar, träna Imra inför tävlingen på söndag, måla hyllplan som ska in i ett skåp i köket (vi gjorde ju om lite när vi satt in diskmaskinen), ha städkväll på badplatsen i byn och ordna med fikat där och i eftermiddag kommer prästen hem till oss för planering av dopet nästkommande helg. Ja, ni hör ju. Utöver detta helammar jag så några amningspass ska också klämmas in, hehe. När jag börjar jobba heltid igen efter föräldraledigheten (Christoffer ska vara föräldraledig våren 2017) kommer jag att ändra lite bland mina sysslor. Tänker att det kommer räcka ganska gott och väl med jobb, familj, vänner och mina intressen.
 

Kommentarer

Skriv en kommentar