Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Föräldraledighetens ljuva stunder

2016-05-24 14:35:00 i Allmänt

Detta är en sån där stund jag älskar med att vara föräldraledig. Låtom mig beskriva: Precis inkommen efter en skön promenad med Anna-Karin och lilla Alice, tre veckor.
Äta mellanmål. Te med mycket mjölk och honung och macka. Babylarm i närheten.
Sovande bebis ute i vagnen, strategisk placerad så jag kan se honom.
En sådan där harmonisk stund jag ska komma ihåg när jag börjar jobba igen men än är det länge kvar och än ska jag njuta maximalt av den här tiden.
 
 
 

Skriv en kommentar