Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sånt som gör att jag saknar jobbet extra mycket

2016-03-31 07:23:00 i Allmänt

När jag fick detta kort på posten strax efter att Vidar kommit kände jag att jag nog har världens bästa jobb för lika mycket som jag saknar dem saknar de mig. Och det är ju fint! Något bra gör vi nog tillsammans. Det känns lite konstigt att vara hemma från jobbet nu när jag är föräldraledig. Dagarna är så himla annorlunda nu. Då, när jag jobbade, var det 110 från 07.30 till 16.30 vareviga dag och ett pussel att få tiden att räcka till. Nu har jag tid i överflöd men ändå går den fort. Märkligt.
 
 

Skriv en kommentar