Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Nya hjulspår på upptrampad mark

2016-03-10 18:34:00 i Allmänt

 
Dalasjö, där jag bor, är även min hemby. Efter åtta år på annan ort flyttade jag hem. Hem till upptrampad mark.
Hem till Hemsjön och flytt in till det röda huset som syns som en prick där uppe på backen. Huset som en gång varit min farmor och farfars. Nu bor vi där och Vidar blir den sjätte generationen på gården.
Här vet man precis hur mycket kurvorna svänger och hur fort man kan cykla och hur gruset ligger under däcken.
Här bor tomten och under jorden inhyser han och nissarna en tomteverkstad. Det är något jag fick höra när jag var liten och något jag ska berätta för Vidar.
I denna backe har jag åkt både en och 87973293 gånger. Pulkabacken är ofta full av barn på helgerna.
Så småningom kommer Vidar också åka där. När han växer ur barnvagnen och skaffar sig en pulka. Nu ligger han i vagnen och den skapar nya hjulspår på upptrampad mark.
Och så styr vi hem till gården igen och lever vidare bland nya och gamla historier.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Emma
Snacka om hemlängtan när man ser dessa fina bilder. Längtar som en tok! :)
Svar: Ja! Och vi längtar efter DIG! <3
Carolina Lidström

Skriv en kommentar